ריבת שזיפים

השנה הייתי חרוצה והכנתי ריבה :) לא סתם ריבה, אלא את אותה ריבה שמעוררת בי זיכרונות ילדות, זיכרון הסתיו וקולות הפיצוחים של העצים שנשרפו מתחת לסיר קדרה עם שזיפים.
.
מרכיבים
1 קילו שזיפים בשלים מאד
400 גר' סוכר לבן
8-10 שקדים
1/2 כפית קינמון

שוטפים את השזיפים, עדיף להשאיר אותם כ-10 דק' במים. פותחים אותם לשתים (אם הם מאד בשלים זה יהיה קל מאד), מוצאים את הגרעינים ושמים את השזיפים בסיר. מוסיפים עליהם סוכר ומכניסים למקרר ללילה. השזיפים יגירו מיץ שיכסה אותם. שמים את הסיר על אש קטנה ומבשלים במיץ שנוצר במשך שעה וחצי, שעתים. צריך לערבב כמעט כל הזמן בגלל הסוכר הנוטה להידבק לתחתית הסיר.
כשזה כמעט מוכן, מוסיפים את השקדים (אני מעדיפים אגוזי מלך, אך הפעם שכחתי לקנות) ואבקת הקינמון. משאירים עוד דקה על האש להתבשל ולאחר מכן ניתן לשים את הריבה בצנצנת. הצנצנת צריכה להיות בעלת מכסה מתכת שמתברג, סוגרים אותה היטב והופכים אותה - הריבה תהיה על המכסה, ומהחום שלה המכסה ייסגר הרמטי.
 בתיאבון :) ואם אתם רוצים אוטנטיות... בחורף, כשקר בחוץ וגשום, כשהלחם רק יצא מהתנור, פותחים את הצנצנת עם ריבת שזיפים, מורחים פרוסת לחם במעט חמאה ואז בשכבת ריבה אבה :) :)... ומעל פרוסת גבינה מלוחה שמנה בעובי מתאים.

2 תגובות:

  1. היי דפנה
    זה מקורי מאוד קינמון ושקדים להוסיף את השזיפים! אני ממשיך את הרעיון מוצא חן בעיני
    אני לגמרי בהסכם עם לך למסמס את הפרי במיץ לילה לפני הבישול שמתי את זה הלכה למעשה, כאשר אני עושה ריבת אפרסקים עם הל
    תודה על המתכון הזה שאתה משתף איתנו
    אני מאחל לך סוף שבוע נעים
    + + + סשה

    השבמחק
  2. אני שמחה מאד שאהבת את המתכון ריבה שלי. אני שחמה שלא רק אני חושבת שצריך להשאיר אותם לילה עם סוכר, כך השזיפים משרים הכי הרבה מיץ וזה משפר פלאים את הריבה. נראה לי מאד מפתה הרעיון שלך לריבת אפרסק עם הל. לא אכלתי אף פעם, אך השילוב צאיך להיות משגע.
    שבת שלום וסוף שבוע נעים

    השבמחק

@templatesyard