קיפודים מקוזונק

הקוזונק היא עוגה טובה, טעימה ומוערכת על ידי מי שמכיר. היא לא חסרה מאף חג או יום חשוב לאדם אצל הרומנים, אפילו בחתונות היא מופיעה פעמים רבות.

האמת היא שהצורה הקלסית של הקוזונק לא אומרת שום דבר לילד, לכן החלטתי לשנות אותה כדי שאולי ימצא חן גם בעיני השובב שלי. מהבצק לקוזונק, שמתכונו המפורט נמצא בבלוג, הכנתי מספר קיפודים. את המלית הכנתי מגבינה טבורוג מעורבבת עם שוקולד, חשבתי שכך ארשים אותו.
הוא התאהב בקיפודים, אם הייתי נותנת לו היה לוקח אותם אתו אפילו למיטה, אך לא רצה לאכול אותם בשום פנים ואופן.

מרכיבים
ל-3 קיפודים קטנים:
1/2 מהכמויות הרשומות במתכון לקוזונק
250 גר' גבינה טבורוג עם שוקולד
מעט פירות יבשים: פפאיה וצימוקים שחורים
1 ביצה למריחה

מכינים את הבצק לקוזונק. נותנים לו לתפוח וכאשר הוא מוכן מחלקים אותו ל-3 כדורים. מרדידים את הבצק ומוסיפים את המלית, סוגרים ומעצבים אותו בצורה של קיפוד, כך שיהיה צר יותר בכיוון האף. לוחצים ומכינים את העיניים ואת הפה, מרככים חתיכות פירות יבשים בביצה ומדביקים אותם.
בעזרת מספריים חותכים את הקוצים, ככל שחותכים עמוק יותר בבצק, הקוצים, אשר ישמרו על צורתם, יהיו ארוכים יותר. חותכים את הקוצים בשורות, מסיימים שורה ועוברים לשורה הבאה. אם תכינו אותם ללא מילוי תוכלו לחתוך הרבה יותר קוצים הרבה יותר טוב, מבלי להסתכן שהמלית יצא.
מניחים את קיפודי בצק על נייר אפיה ונותנים לתפוח עוד כחצי שעה. מורחים אותם בביצה, בזהירות כדי לא להשכיב את הקוצים. אופים 30-40 דק' ב-180 מעלות או עד שהם מוכנים.
נותנים להם להתקרר ומגישים.

2 תגובות:

  1. MMM.... Delicious.
    Congratulations, spain

    השבמחק
  2. Thank you, La Lady! You are so sweet! :)Thanks you for your visit and your beautiful words!
    Have a wonderful day and happy holidays !

    השבמחק

@templatesyard