עוגה קרפצי - עוגה משולש עם קרם קרמל

למי שמכיר, לא, הזיכרון לא מטעה אותכם, זאת לא העוגה קרפצי המפורסמת, אלא חיקוי עם כרמל. למי שלא מכיר, עוגת קרפצי היא עוגת הילדות שלי, היה לה מקום מכובד בכל קפטריה. משם היא אף פעם לא קרצה לי, אך לעומת זאת העוגה שהשכנה הכינה הייתה יוצאת דופן.
מקור השם הוא כנראה בצורת העוגה, שדומה קצת להרי רומניה, הרי הקרפטים המושלגים בחורף.

למה היא כל כך מפורסמת? אולי כי היא לא הייתה חסרה מאף אירוע, אולי כיכלת לראות את העוגה בכל חלון ראווה של קפטריה או אולי בזכות צורתה.
עוגת קרפצי מקורית מורכבת מ-12 עלים דומים לביסקוויטים, מעט פריכים (לא רכים כמו עלי פנדישפן) וקרם קקאו.

אני לא ארשום כאן את מתכון העוגה המקורית, כאשר יהיה לי מספיק אומץ להכין 12 עלים אפרסם אותו. במקום זאת אכתוב את המתכון לעוגה שבתמונה. זה הופך אותה לאחת העוגות המהירות יותר שתמצאו בבלוג שלי (אולי העוגה במיקרוגל יותר מהירה).

מרכיבים
2 חפיסות (3 עלים כל אחד) עלים לפנדישפן
*העלים שלי היו צרות, כ- 10x30 ס"מ
500 גרם ריבת חלב
200 גרם חמאה
מעט קוקוס לקישוט
*זהו לא ממש מרכיב, אך בלעדיו לא תוכלו להכין את העוגה: סכין עם להב ארוך וישר (עדיף להשתמש ב"סכין" מיוחדת לחיתוך עלי פנדישפן)
מערבבים את החמאה עם הכרמל לקבלת קרם אחיד, סמיך ובצבע בהיר.
אם יש צורך, תשאירו את הקרם במקרר מספר דקות כדי שיהיה חזק יותר.
מורחים את הקרם על העלים (עלה - קרם - עלה). על העלה האחרון לא שמים קרם, אך שומרים קרם ריבת חלב בצד (להדבקת העלים ולכיסוי העוגה).

קיבלתם עוגה מלבנית. עכשיו תנשמו עמוק, המשימה הקשה ביותר מתחילה. תניחו את העוגה על קצה השולחן, ממש על הקצה. תניחו את הסכין באלכסון עם החלק התחתון של הלהב מונח על השולחן ותנסו לא להטות אותו כאשר אתם חותכים את העוגה לאורך האלכסון (אחרת העוגה תהיה עם גלים ועם חלקים עודפים, כמו שקרה לי :), אבל אל תדאגו, העוגה תהיה לא פחות טעימה גם עם צורתה לא מושלמת).

תקבלו 2 חלקי עוגה עם קרם בצורה של משולש בעל זווית ישרה. תרימו את החלקים עם הזוית הישירה כלפי מעלה ותצמידו את הפינות הישירות אך לא לפני שתמרחו על אחת הצדדים קרם ריבת חלב.

תכסו את כל העוגה בקרם הנותר ותפזרו קוקוס. פשוט :) תחתכו את העוגה לפרוסות ותפתיעו את האורחים.


שבת שלום!



תגובה 1:

  1. Olá Dafna! Quantas delícias temos por aquí Desejo voltar e estou a seguir, posso? Me visita também será um prazer.Nina

    השבמחק

@templatesyard