טעימות מסל הסתיו

דעלת אפויה
מרכיבים
דלעת
סוכר
אופציונלי: קינמון, אגוז מוסקט, פלפל שחור, ציפורן

חותכים את הדלעת לפרוסות וחורצים אותן. מוסיפים סוכר בשפע, במיוחד בחריצים. אופים שעה - שעה וחצי ב-200 מעלות או עד שזה מוכן.
כל 20 דקות פותחים את דלת התנור ומפזרים עוד סוכר על הדלעת. ניתן להוסיף קינמון, מעט אגוז מוסקט, ציפורן ומעט פלפל שחור לחידוד הטעמים.


תפוחי עץ עם גבינה
 מרכיבים
8-10 תפוחים עם קליפה אדומה 
 250 גר’ גבינה
סוכר
סוכר וניל
קליפת לימון
יד צימוקים 

שוטפים את התפוחים, מנקים את הגרעינים, מוצאים את ליבת הפרי ויוצאים מעין כערה. מקצצים דק את תוכן התפוח ומערבבים עם גבינה, סוכר, צימוקים, סוכר וניל, קליפת לימון ומחזירים את המחית לתפוח. אופים שעה - שעה וחצי ב-200 מעלות כשהתבנית מכוסה בנייר אלומיניום (כדי שמילוי התפוחים לא יישרף). רק ב-20 דק’ אחרונות של אפייה ניתן להוריד את הנייר אלומיניום.


תפוחי עץ עם ריבה
מרכיבים
תפוחים בעלי קליפה אדומה
ריבה (מומלץ להשתמש בריבת דובדבנים, דובדבנים חמוצים או ריבת אגוזי מלך)
אני השתמשתי בריבת עגבניות ירוקות עם אגוזים

שוטפים את התפוחים, מוצאים את הליבה ויוצרים מעין כוס קטנה. ממלאים את התפוחים בריבה, מכסים את המילוי בנייר אלומיניום ואופים את התפוחים שעה - שעה וחצי ב-200 מעלות.


תפוחים עם אגוזי מלך
מרכיבים
8-10 תפוחים עם קליפה אדומה
200 גר’ אגוזים טחונים
½ כפית קינמון
¼ כפית ציפורן
מעט אגוזי מוסקט ופלפל שחור
קצת חמאה

שוטפים את התפוחים, מוצאים את התוכן עם הגרעינים וכך נוצרות כוסות קטנות מתפוחים.
מערבבים את שאר המרכיבים. מניחים חתיכה קטנה של חמאה על תחתית כוס מתפוח ועליה את מילוי האגוזים לאחר מכן עוד חתיכת חמאה. מכסים בנייר אלומיניום ואופים שעה - שעה וחצי עד שהתפוחים מוכנים. ניתן להגיש אותם קרים עם קצפת עליהם.


תפוחי אדמה אפויים עם גבינה
מרכיבים
תפוחי אדמה
חמאה 
מלח
גבינה לפי הטעם: קשקבל, גבינת בורדוף, מלוחה, מוצרלה

בוחרים תפוחי אדמה גדולים וללא כתמים חומים אם אפשר. שוטפים במים ואופים אותם בתנור שעה ב-200 מעלות. מוצאים וחותכים לשנים את התפוחי אדמה. חורצים אותם כדי שהחמאה תספג טוב יותר. מורחים אותם בחמאה, מפזרים עליהם גבינה מגוררת ואוכלים בתיאבון, עם או בלי קליפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

@templatesyard