עוגת ורד שחור

בחרתי להכין לפורים משהו מיוחד, ובהתחשב בתגובות המעודדות, כנראה הצלחתי. בחרתי בקינוח אשר דורש קצת יותר עבודה, אך הטעם הצדיק את כל המאמץ. אל תהססו להכין את העוגה הזאת,  היא תכבוש את כל אחד.

מרכיבים
לבצק:
600 גרם קמח
110 גרם סוכר
12 גרם אבקת אפייה
3 חלמונים
100 גרם חמאה
1 גביע יוגורט ביאנקו
למילוי פרג:
150 גרם סוכר
2 כפות קורנפלור
2 תפוחים מגוררים
200 גרם פרג
100 מ"ל חלב
קליפה מחצי לימון
100 גרם חמאה
לקרם:
4 חלמונים
5 כפות קורנפלור
1 ליטר חלב
120 גרם סוכר
1 מקל וניל
250 גרם חמאה
לקישוט:
100 גרם שוקולד
*תבנית עם דפנות נשלפות בקוטר 26ס"מ


לשים את הבצק מהמרכיבים, הוא לא יהיה קשה מידי כך שניתן למתוח אותו. מחלקים את הבצק ל- 6 חלקים שווים. מרדידים שניים מהם בצורת עיגול ואופים אותם אחת אחרי השנייה על תחתית התבנית 15-20 דקות ב- 180 מעלות צלזיוס. מוציאים ומשאירים להצטנן.

מניחים את כל מרכיבי מלית הפרג בסיר ומרתיחים (ממיסים את העמילן קודם לכן במעט חלב) עד שאנו מקבלים תערובת נוזלית. משאירים להצטנן.
את ארבעת חלקי הבצק הנותרים מרדידים לצורת מלבן על שולחן מקומח. שמים עליהם מלית ומגלגלים. בתבנית משומנת בחמאה מניחים את גלילי הבצק בצרות ספירלה (מתחילים מהגליל הראשון הקרוב לדופן התבנית וממשיכים פנימה בצורת ספירלה). אופים כ- 30-40 דקות עד שזה מוכן. משאירים להתקרר.

מרתיחים ביחד חלמונים, חלב, עמילן (מומס קודם לכן בחלב), סוכר ווניל ותוך כדי מערבבים כדי שלא ידבקו. כאשר התערובת סמיכה כמו פודינג מכבים את האש ונותנים להצטנן. מקציפים את החמאה (באמצעות המערבל) ומוסיפים בהדרגה פודינג וניל.

השארתי כ-6 כפות קרם בצד. את הקרם הנותר נחלק לשתים. על תחתית התבנית מניחים את אחד משני העלים אשר אפינו בהתחלה, עליו חלק מהמלית, לאחר מכן מניחים את ספירלה, שוב מלית ולבסוף את העלה העגול השני. משאירים את העוגה בתבנית לפחות 24 שעות, הקרם ירכך את העלים..

מוציאים את העוגה מהתבנית ומקשטים למשל בשוקולד נמס (תזדקקו לכ- 300-400 גרם שוקולד). אני מרחתי על כל העוגה את הקרם ששמרתי בצד ושמתי מעל שוקולד חתוך דק בסכין ירקות.

מגישים בהנאה!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

@templatesyard