מרק עוף סיני עם פירות גוז'י

את העובדה שמרק עוף היא אחת מ"תרופות שבתא" הטעימות ביותר אשר מנצחת כל וירוס ואשר תמיד מחזירה שמה אותך על הרגלים, אני מניחה שכולם יודעים. קל להבין מודע הרבה עמים משתמשים בו כתרופה.
היום אני אכיר לכם את המרק העוף הסיני (יצירה אישית :))

למרק - תרופה עוף סיני שני מרכיבים קסומים, כאשר כל השאר תלוי בטעם ובהשראה של הטבח: עוף ופירות גוז'י, שהם פירות קטנים ואדומים, בריאים ביותר.
הפירות האלו מוזכרים כבר לפני אפלים שנה, בתקופת שושלת טנג. הרפואה המסורתית הסינית ממליצה עליהם בטיפול במחלות  כרוניות.
את הפירות גוז'י מצאו והשתמשו לשמירת הבריאות ולהאטתקצב ההזדקנות בסין (טיבת) והודו. הודות להשפעות נוגדי החמצון שבפירות גוז'י, נפוצו מספר אגדות עליהם. אחת המוכרות מספרת על אנשי דת אשר בגיל שומנים עדיין חיו חיים בריאים. אומרים שעשו זאת הודות לפירות גוז'י אשר היו נופלים לבער שממנו נהגו לשתות.

יש הרבה לספר על פירות האלו ורק דברים טובים, במתכונים הבאים אני מבטיחה להוסיף עוד מידע על הפירות הנפלאים האלו. עד אז, אם אתם פוגשים אותם על תעקפו אותם, תעשו להם מקום בבית ובתפריט שלכם.  

מרכיבים המרק
6 כנפי עוף
1 בצל בינוני
1 גזר
1 פלפל קטן
20 גר' ראש סלרי
1 תפוח אדמה גדול
3 וחצי ליטר מים
מעט שמן זית אם אתם מטגנים את הירקות תחילה
1 ביצה
1 כף רוטב סויה
מלח, פלפל
נודלס
1 כף וחצי פירות גוז'י יבשים

מקלפים את הירקות ומקצצים דק. מטגנים מעט את הבצל בשמן זית, מוסיפים גם גזר, משאירים על האש ומערבבים בלי הפסקה עוד כ- 2-3 דק'. מוזגים מים, מוסיפים את שאר הירקות ואת הבשר. מבשלים על אש קטנה עד שהבשר והגזר מבושלים היטב. 

מוסיפים נודלס וממשיכים לבשל על פי ההוראות שעל החפיסה. בנפרד משרים במים /מרק חם את הפריות גוז'י. מוסיפים רוטב סויה, מלח ופלפל, אפילו פלפל חריף אם אתם רוצים. כאשר הנודלס מבושל, מוזגים לסיר עם המרק הרותח ביצה טרופה מעורבת בכף מים ומערבבים בו זמנית, כך יוצרו חוטים דקים לבנים של ביצה במרק. מכבים את האש ומוסיפים את הפירות גוז'י אשר היו במים.
המרק מוכן, תרופה טעימה למזג אוויר קר וגשום כפי שאני מקווה שלא יהיה בסוף שבוע זה :)


שבת שלום!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

@templatesyard