עוגה קמח תירס - אָליווֶנצ'י

אָליווֶנצ'י היא עוגה מימי קדם, רומנית, במקור ממולדביה, עוגה עשויה מקמח תירס. למי שרגיל אליה, היא מהווה זיכרון מתוק של תקופת הילדות, כי הסבתות היו מכינים אותה. התקופה המודרנית היא מלאה במוסים וקרמים אחד יותר שמן מהשני, שלא היו מוצאים את מקומם כאן. אם אתם אוהבים את ה"עתיקות", שווה לנסות אותה. זאת עוגה רגועה, ביתית, של בית חם ומלא אהבה, לא אישיות מפורסמת יהירה טרנדי ו"קולי".  P:
. :)
מרכיבים
1 ליטר חלב
300 גר' קמח תירס
7 כפות דבש
קליפה מגוררת מ-2 לימונים
100 גר' חמאה
תמצית וניל
6 ביצים
500 גר' גבינה מתוקה (טובורג)
250 גר' שמנת
250 גר' יוגורט
1 שקית סוכר וניל
קורט מלח
לקישוט:
ריבה ושמנת

מרתיחים חלב, חמאה, קליפת לימון ותמצית וניל. כאשר הגיעו לנקודת רתיחה, מוסיפים קמח תירס ומערבבים לקבלת נוזל אחיד ומעט סמיך. מצננים. מה שקיבלנו נקרא "טֶרְצ'י".
בינתיים מערבבים את החלמונים עם הגבינה והשמנת. מקציפים את החלבונים לקבלת קצף חזק (מוסיפים תחילה את המלח, וכשיש קצף מוסיפים את שקית סוכר וניל).
 מערבבים את הקרם גבינה עם הטרצ'י לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את קצף החלבונים ומערבבים בזהירות מלמטה למעלה. מעבירים לתבנית משומנת בחמאה (בגודל 22X35 ס"מ) ואופים 1 שעה ב-180 מעלות בתנור מחומם מראש.

 מוציאים, מצננים מעט (מגישים אותה חמימה), מקשטים בריבה ושמנת ו...זהו :)
אתם יכולים להכין את הגרסה המלוחה (לא מוסיפים את דבש לטרצ'י וגם לא קליפת לימון, בחלבונים לא מוסיפים את הסוכר וניל, והגבינה שמערבבים עם חלמונים צריכה להיות מלוחה). היא הולכת טוב מאד עם מרק קרם ירקות (במקום לחם).



.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

@templatesyard