עוגה עם דולפינים וחיות ים

כפי שאתם כבר יודעים, תקופה זאת בשנה מהווה המבחן השנתי שלי להכנת עוגות. אנו עוברים מחג לחג כך שברגע שמסיימים עוגה אחת מקומה במקרר נתפס על ידי עוגה חדשה.

כמו תמיד, "פסטיבל העוגות" נפתח בעוגות הילד. השנה היו לא פחות משלושה. היה קשה, אבל משתלם :). השנה כיכבו: העוגה עם דולפינים וחיות הים !!


גן החיות שבו אריה הים והאיגלו שלו
ואחרון אך לא פחות חביב... הדינוזאור הירוק המאושר.

למרות שהתכוננתי נפשית לסתיו של דינוזאורים, הביקור הקצר לדולפינאריום גרם לילד לשנות באופן הד את העדפותיו והדולפינים עברו למקום הראשון.
בהתאם לזאת, התחמשתי בבצק שוקולד שהוכן לפי המתכוןעוגת שוקולד , ולקרם השתמשתי במרכיבים הבאים:

500 גרם גבינה לבנה
250 מיל' שמנת לקצפת
3 כפות סוכר
1 שקית סוכר וניל
100 מיל' חלב
1 שקית פודינג וניל אינסטנט
10 גרם ג'לטין
1 קומפוט אננס גדול 
לקישוט:
250 גרם שמנת לקצפת
1 כף סוכר
צבע מאכל כחול
50-80 גרם קוקוס
בצק סוכר וסוכריות ג'לי לדולפינים ולדמויות

והתחלתי לבנות את העוגה הימית הגדולה :)

הכנתי את הבצק על פי ההוראות שבמתכון לעוגת שוקולד. נתתי לו להתקרר וחתכתי אותו לשני חלקים. שמים בקערה שמנת לקצפת, סוכר, גבינה לבנה, חלב ופודינג אינסטנט ומערבבים בעזרת מיקסר לקבלת קרם קצפת. ממיסים את הג'לטין על פי ההוראות הרשומות על הקופסה ומוזגים אותו לקערה.

נותנים לאננס להגיר נוזלים וחותכים אותו לחתיכות. מוסיפים גם אותו לקרם.
מניחים בתבנית חתיכת בצק, מוסיפים את הקרם עם אננס ומעל מניחים את הבצק הנותר. משאירים את העוגה במקרר כל הלילה או לפחות 4-6 שעות עד שהקרם מתקשה.

מורחים את דפנות העוגה עם קצפת ומפזרים קוקוס אשר עורבב מבעוד מועד עם צבע מאכל כחול. מוסיפים צבע כחול גם לקצפת שנשארה ומכסים בעזרתה את החלק העליון של העוגה (ניסיתי לעצב גם כמה גלים).
מעצבים מבצק סוכר את הדולפינים כך שיראו כאילו מתכוונים לצאת מהמים. לשם כך הרכבתי אותם משני חלקים: חלק של הראש וחלק של הזנב. מעצבים חיות ים נוספות אשר איתן מקשטים את צידי העוגה. לנו היו: מדוזות, תמנונים, כוכבי ים, דגים, סרטן, 2 נאוטילוסים ודג חרב (זה מה שהילד אוהב). 


לפני ההגשה מניחים את החיות על העוגה, מדליקים את הנרות ומתכוננים למשאלה הגדולה.

תגובה 1:

  1. פשוט מקסים!
    איך שהדולפינים יוצאים מתוך העוגה...

    השבמחק

@templatesyard