בורקס לפסח

חשבתי להביא לכם משהו חדש בחול המועד.טוב, הוא לא עד כדי כך חדש, הרי כולם מכירים את הבורקס. החידוש הוא בכך שהבורקס כשר לפסח, הוא עשוי ממצות ומאד אהוב אצלנו בבית.

מרכיבים:
8 מצות
3 תפוחי אדמה בינוניים
2 ביצים
70 גרם גבינה מוצרלה
100 גרם גבינה ביתית
200 גרם גבינה צ'דר
מלח, פלפל, אגוז מוסקט




מבשלים את תפוחי האדמה ומכינים מהם פירה. נותנים להם להתקרר קצת.
מרטיבים את המצות במים חמים (מחזיקים כל מצה באחת הפינות מתחת למים חמים זורמים 1-2 דקות). מניחים אותן במגבת מטבח וסוגרים - כדי שישמרו רטובות. 
מערבבים את הגבינות עם התפוחי האדמה (מגררים בפומפייה את המוצרלה ואת הצ'דר). מוסיפים ביצים, מתבלים ומערבבים.
חותכים את המצות לחצי אופקי ואנכי (נקבל 4 ריבועים מכל מצה). מניחים מלית תפוחי אדמה עם גבינה על חצי ריבוע ומקפלים באלכסון לקבלת המשולש המפורסם.

מטגנים בשמן חם את הבורקסים (אני מוסיפה כל פעם מעט שמן כיוון שנספג הרבה). מוציאים על מפית נייר ומגישים אותם חמים. 

4 תגובות:

  1. שיואו OMG לא ידעתי שדברים כאלה קיימים, כבר לא מרגישים את הפסח מרוב התחליפים, טוב נו לפחות אנחנו עדיין מקיימים את ולא יהיה לך חמץ בגבול.

    השבמחק
  2. שלום,

    אני לא חושבת שה"בורקס" מצות פוגע איכשהו באווירת הפסח, לפחות לא בבית שלי. בכל מקרה,זהו בלוג קולינרי והייתי רוצה שיישאר כך, ולא יהפוך לבמה לוויכוחים בנושאים אחרים.

    חג שמח!

    השבמחק
  3. דפנה, חלילה וחס לא על זה דובר כלל וכלל, לאחר שהכנתי את הבורקס, שכנראה שטעיתי בהכנתו כי התפוח אדמה השתלט יותר על הגבינה, חתונה ביניהם כנראה לא מתבצעת והייתי צריכה לעשות מרקם עדין יותר לתפוח אדמה ולהוסיף יותר גבינה.

    בכל אופן, הכוונה הייתה לוויכוח קולינרי ולא דתי או מנהגי, הוא ממש לא פגע באווירת החג.

    השבמחק
  4. שלום,

    אני שמחה מאד שהרעיון של בורקס לפסח היה מוצלח ושיצרת מתכון המתאים לך. אני מקווה שגם בעתיד תמצאי בבלוג שלי מתכונים שתאהבי, או לפחות כאלו אשר ישמשו לך כמקור השראה.
    יום נפלא

    השבמחק

@templatesyard